Selasa, 25 Mei 2010

STRUKTUR PEMASARAN DAN PEMBAYARAN BONUS

Smart Herbs Sdn Bhd memperkenalkan 4 jenis keuntungan dan Bonus iaitu:

  1. Bonus Jualan Runcit (Bonus 1)
  2. Bonus Jualan Utama (Bonus 2)
  3. Bonus Rangkaian (Bonus 3)
  4. Bonus Pangkat atau Perkongsian (Bonus 4)
  5. Bonus Jualan Untuk Center (Bonus 5) 
 
Di dalam Pelan Pemasaran Smart Herbs, semua ahli hanya perlu memperkenalkan 3 ahli di bawahnya. Seandainya mereka memperkenalkan lebih dari 3 ahli maka ahli yang keempat dan seterusnya boleh disusun dibawah mana ahli yang berada di dalam rangkaiannya. Walaubagaimana pun setiap ahli yang diperkenalkan akan menjadi level pertama baginya dan memperoleh 80 peratus dari kiraan bonus rangkaian bermula dari ahli tersebut. 

Contoh Penyusunan Rangkaian: 

Gambarajah 1
A menaja dan menyusun B, C, dan D di bawahnya. A juga menaja E dan meletakkan E dibawah B. Maka A menjadi Pengenal sebenar (sponsor) bagi E dan B pula menjadi up-line bagi E. Berdasarkan gambarajah 1, E berada pada level yang kedua dari A tetapi dalam pengiraan bonus Rangkaian E menjadi level yang pertama bagi A sekali lagi. D pula menjadi up-line dan pengenal sebenar (sponsor) bagi F   


Smart Herbs menyediakan kaedah pengiraan Bonus bulanan yang mudah dan tidak mengelirukan. Tidak ada PV dan BV dalam pelan pemasaran Smart Herbs. Semua peratusan Bonus adalah dikira secara terus dari nilai jualan atau jualan terkumpul.

Semua individu bermula pada tingkat ‘0’. Tingkat di bawahnya adalah dikira sebagai tingkat 1. Semua ahli yang diperkenalkan boleh berada pada mana-mana tingkat di bawahnya di mana dia menjadi pengenal sebenar. Semua pengiraan bonus adalah dari tingkat 1 hingga tingkat 10 di bawahnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan